ظرفیت صحن مطاف مسجدالحرام افزایش یافت

رئیس کل امور حرمین شریفین اعلام کرد: مسجدالحرام امسال شاهد آغاز مرحله دوم طرح توسعه برای افزایش ظرفیت صحن طواف است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از الیوم، شیخ عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس گفت: مسلمانان از طرح توسعه مسجدالحرام بهره مند شده اند که ظرفیت آن به دو برابر افزایش یافته است. همچنین طبقات زیرین و فوقانی مطاف معلق هم از سیستم تهویه برخوردار شده اند.

وی افزود: فرمان ملک عبدالله برای اجرای طرح بزرگ توسعه حرم مطهر نبوی (ص) که بزرگترین طرح در تاریخ این مکان مطهر است، آغاز شده و ملک عبدالله بر ضرورت تسریع در اجرای این طرح تاکید کرده است که این طرح در زمینی به زیربنای حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع اجرا می‌شود. همچنین یک گذرگاه اصلی به طرح توسعه جدید با دو مناره اصلی و چهار مناره جانبی اضافه می‌شود.

شیخ السدیس گفت: با اجرای نهایی طرح بزرگ توسعه حرم مطهر نبوی (ص)، ظرفیت این مکان مطهر به ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نمازگزار خواهد رسید که اماکنی را برای نماز در طبقات مختلف برای جذب تعداد روزافزون حجاج وعمره گزاران و زائران فراهم می‌کند و زائران با اجرای نهایی این طرح برای همیشه با مشکل ازدحام و شلوغی خداحافظی خواهند کرد.

وی گفت: اجرای این طرح تاثیر فوق العاده مثبت بر زائران خواهد گذاشت. همچنین باید به طرح ترجمه فوری خطبه‌های جمعه در حرمین شریفین به چهار زبان زنده غیر از عربی اشاره کرد.

شیخ عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس افزود: مسجدالحرام امسال شاهد آغاز مرحله دوم طرح توسعه برای افزایش ظرفیت صحن طواف است.